Udvikling af formidlerrollen

Torsdag den 3. april 2008 blev projekt REBUS indledt med en konference i Tøjhuset i Fredericia. Konferencen var en introduktion til det fælles uddannelsesforløb for folke- og skolebibliotekarer, der løber af stabelen fra uge 43, 2008. Der var oplæg fra borgmester Uffe Steiner Jensen, chefredaktør på Computerworld Michael Lindholm, direktør for Biblioteksstyrelsen Jens Thorhauge, lektor i børne- og ungdomskultur, SDU Herdis Toft samt bibliotekschef Helle Wiese, Fredericia Bibliotek.

Uffe Steiner Jensen Uffe Steiner Jensen
Borgmester i Fredericia Kommune.

Mikael Lindholm Mikael Lindholm
Chefredaktør på Computerworld efter at han fra 2004-2006 var redaktør og udviklingsdirektør i Mandag Morgen. Udgav i 2004 debatbogen ”Slip innovationenløs – Danmark som kreativ stormagt.

Jens Thorhauge Jens Thorhauge
Direktør for Biblioteksstyrelsen og har tidligere bl.a. været direktør for Danmarks Biblioteksforening, lektor i litteraturhistorie og afdelingsleder på Danmarks Biblioteksskole.
Cand. mag. fra Århus Universitet.

Herdis Toft Herdis Toft
Lektor i børne- og ungdomskultur,Institut for Filosofi , Pædagogik og Religionsstudier, Syddansk Universitet.
Cand.mag. i dansk og historie med børnelitteratur som speciale.

Information og links

Deltag aktivt i siden ved at kommentere og læ hvad andre skriver eller linker til.

Andre poster

Fortæl os hvad du mener.

Læser kommentarer

Skriv din kommentar!